sweet-home-cooking.blogspot.pl

sweet-home-cooking.blogspot.pl

poniedziałek, 9 września 2013

Ogórki w zalewie z kurkumą

Ogórkowy przepis po raz trzeci. Ogórki z kurkumą znalazłam na stronie Wielkie żarcie w profilu Agussi834. Mają piękny żółty kolor i są przepyszne. Smak podobny do ogórków w zalewie curry, choć jak dla mnie ciut smaczniejszy.



Składniki na zalewę:
3,5 szkl. wody
1,5 szkl. cukru
1 szkl. octu
1 łyżka soli
1 łyżeczka kurkumy
(zalewa na 6 słoików półlitrowych)

Dodatkowo:
Nać selera, gorczyca, czosnek
Ogórki (tyle ile się zmieści do słoików)

Ogórki obrać, że skórki z większych wydrążyć gniazda i pokroić wzdłuż., na ćwiartki lub drobniej.
Wkładać ciasno do wcześniej przygotowanych i wyparzonych słoików. Do każdego sloika dodać po liściu selera, kilka ziaren gorczycy i po ząbku czosnku. Składniki zalewy zagotować i gorącą zalać ogórki.pasteryzować 5-10 minut.

Zawsze pasteryzowałam w garnku z woda. Tym razem, mąż wynalazł "przepis" jak pasteryzować ogórki na sucho, czyli w piekarniku i tak też zrobiłam.
Słoiki układamy na blaszkę. Temp. 130C (termoobieg) przez 30 minut a następnie przez 30 minut w wyłączonym piekarniku.Wyciągamy, odwracamy słoiki denkami do podłoża i czekamy aż ostygną.

1 komentarz:

  1. Dzień dobry :) Ja nie na temat ogórków, a na temat frywolitki :) Trafiłam tu do Ciebie, bo moja koleżanka poprosiła, bym jej uplotła kolczyki frywolitkowe. Z wielu oglądanych w Internecie wybrała Twoje, te czarne z czerwonym koralikiem, o te: http://pu.i.wp.pl/k,MjM1NDgwNzYsNDc5MjEwNjA=,f,525501_SDC12983_big.jpg I tu moja wielka prośba: czy mogłabyś podesłać schemat, wg którego zostały wykonane? Ze zdjęcia nie bardzo potrafię policzyć słupki, a nie mam za dużo czasu na eksperymentowanie z nitką. Ja bardzo chętnie podzielę się opisem lub schematem któregoś z moich kolczyków z blogu Nitka Czarodziejka. Mój adres mailowy: sztukasplotu@interia.eu
    Będę bardzo wdzięczna za pomoc. Pozdrawiam Cię serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń