sweet-home-cooking.blogspot.pl

sweet-home-cooking.blogspot.pl

poniedziałek, 25 maja 2015

Miodownik doskonalec

Jak sama nazwa wskazuje, jest to ciasto idealne, doskonałe. Przepis ten znalazłam na Niebieskiej Pistacji . Uwielbiam miodowniki, ale ta wersja jest moją ulubioną. Ciasto nie jest za słodkie. Wszystkie warstwy, łączą się w przepyszną całość. Choć wydawało by się, że jest ciastem skomplikowanym, ze względu na przygotowanie wszystkich warstw, to w rzeczywistości jest proste i szybkie. Wystarczy znaleźć swój sposób na zrobienie każdej warstwy ciasta. Mój sposób: z papieru do pieczenia wykrawam spód blaszki - tyle blatów ile jest warstw. Na każdy papier kładę wymierzony kawałek ciasta, na ciasto daj folię spożywczą i wałkuję na cieniutki placuszek. Następnie kolejno wkładam do piekarnika (upieczony placek wyciągam i wkładam surowy).
Szczerze polecam. Smak ciasta wynagrodzi wszystko.




Ciasto:
  • 4 szklanki mąki,
  • 2 jajka,
  • 1 szklanka cukru pudru,
  • 125 g masła lub margaryny,
  • 1 płaska łyżka sody,
  • 2 łyżki miodu
Masa:
  • 3 szklanki mleka,
  • ½ szklanki cukru,
  • 250 g masła,
  • 3 jajka,
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej,
  • 2 łyżki mąki pszennej,
  • 42 g cukru waniliowego,
  • 1 szklanka kwaśnej śmietany 12 lub 18%

Ciasto: Mąkę, cukier, sodę wymieszać, dodać wystudzoną margarynę/masło rozpuszczoną z miodem oraz jajka. Zagnieść ciasto, podzielić na 7 placków. Upiec każdy osobno w dużej blaszce lub w tortownicy (polecam tortownicę o średnicy ok. 24-26 cm), piec na złoty kolor w temperaturze 180 stopni (u mnie ok. 10-12 minut).
Masa: mleko, cukier, cukier waniliowy i masło zagotować. Jajka, mąkę ziemniaczaną, mąkę pszenną, 2 cukry waniliowe, śmietanę roztrzepać trzepaczką. Dodać zagotowaną masę, powoli rozcierać i zagotować. Gorącą masą przekładać placki, zostawić do ostygnięcia*

*Ciasto powinno trochę postać, żeby placki zmiękły, można całe ciasto owinąć folią aluminiową. Można jeden placek pokruszyć na wierzch, na ostatnią warstwę masy (i ja tak robię oraz dodaję kandyzowana skórkę z pomarańczy).
Smacznego!






1 komentarz:

  1. Pyszności, dawno takiego ciata nie jadłam ale uwielbiam :D
    Az mam ochotę przyrzadzić :d

    OdpowiedzUsuń