sweet-home-cooking.blogspot.pl

sweet-home-cooking.blogspot.pl

poniedziałek, 19 marca 2012

Schab w galarecie

Długo szukałam przepisu na schab w galarecie, który zasmakuje mi idealnie. I znalazłam u Janusza na kulinaria.lag.pl. Wykorzystałam przepis na upieczenie schabu, galaretę zrobiłam osobno.
Idealny na przyjęcia. Najbardziej preferuję wersję z suszonymi śliwkami i morelami.

 (moje wykonanie)
Schab w galarecie
  • Schab (u mnie 1,5 kg)  najlepiej wybierać schab nie wysoki, płaski.
  • mała paczka śliwek suszonych
  • mała paczka suszonych moreli
  • majeranek
  • olej
  • sól, pieprz
  • woda
  • żelatyna (bez gotowania)
  • groszek z puszki
  • marchewka
  • kostka warzywna (nie rosół z kury)
Schab umyć, wysuszyć ręcznikiem papierowym. Nożem wydrążyć wzdłuż schabu dziurę (robimy taką szeroką ile chcemy mieć śliwek lub moreli). Od jednej strony do polowy wkładamy śliwki, a od drugiej morele. Układamy je ciasno. Po oby dwóch stronach spinamy schab wykałaczką. Schab nacieramy solą, pieprzem, majerankiem i olejem. Układamy na blaszce. Do blaszki wlewamy trochę wody. Schab pieczemy w temp. 170C przez 1,5h. Schab co jakiś czas polewać sosem, by nie był suchy. W połowie czasu należy obrócić. Uzupełniać wodę jeżeli wyparuje.
Po ostudzeniu schabu, pociąć go na plastry. Układać na przemian dla zaznaczenia kolorów śliwek i moreli. Marchewkę umyć, obrać ugotować do miękkości. W przerwy między plastrami schabu poukładać groszek i plastry marchewki. Zalać bulionem warzywnym z żelatyną tak aby zakryło schab (żelatynę rozpuścić w bulionie według przepisu na opakowaniu i doprawić do smaku - ja dodaję pieprzu i maggi). Poczekać aż stężeje, a następnie odstawić w chłodne miejsce.

Smacznego

2 komentarze: