sweet-home-cooking.blogspot.pl

sweet-home-cooking.blogspot.pl

poniedziałek, 9 września 2013

Ogórki w zalewie curry

Kolejne ogórki, znalezione na Moje Pasje. Nie przepadam za kupowaniem ogórków w zalewie ze sklepu, o przeważnie mocno octowym zapachu i smaku. W tym temacie jestem tradycjonalistką i wolę wiedzieć co jem. A zimą jest jak znalazł do obiadku.



Składniki na zalewę:
2,5 szkl. wody
1 1/4 szkl. octu 10%
1 1/4 szkl. cukru
2 łyżki curry
2 łyżki gorczycy
2 łyżki soli

ponadto:
ogórki gruntowe
papryka czerwona
cebula

Ogórki umyć, obrać i pokroić wzdłuż na ćwiartki. Składniki z zalewy zagotować. Do każdego słoiczka powkładać po 2-3 kawałeczki obranej papryki i  po kawałeczku cebuli. Powkładać ciasno ogórki. Zalać zalewą i pasteryzować ok 5 min.
Porcja zalewy wystarczy na ok. 8 słoików.

Ja na 13 półlitrowych słoików zrobiłam składniki na zalewę x 2. 

Zawsze pasteryzowałam w garnku z woda. Tym razem, mąż wynalazł "przepis" jak pasteryzować ogórki na sucho, czyli w piekarniku i tak też zrobiłam.
Słoiki układamy na blaszkę. Temp. 130C (termoobieg) przez 30 minut a następnie przez 30 minut w wyłączonym piekarniku.Wyciągamy, odwracamy słoiki denkami do podłoża i czekamy aż ostygną.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz