sweet-home-cooking.blogspot.pl

sweet-home-cooking.blogspot.pl

sobota, 8 września 2012

Knedle ze śliwkami

Idealna pora na knedle ze śliwkami. Najlepiej smakują własnej roboty. Nie przepadam za pierogami z owocami, ani makaronem z owocami, ale knedle, och knedle. Zwłaszcza ze słodkim sosem mojej teściowej. Pycha, pycha, pycha. Jedyny minus to oparzone podniebienie, gdy nie można się powstrzymać i się je za łapczywie.
Przepis na knedle znalazłam na Yummy Tasty. Najpierw zachęciło mnie zdjęcie, a następnie przepis. Krótki, zwięzły i prosty. Robiłam kiedyś knedle z dodatkiem twarogu. Jednakże muszę powiedzieć, że ten przepis na ciasto, jak dla mnie, przebił inne. Fantastyczny. A knedle były w try miga, zwłaszcza, że ziemniaki ugotowałam dzień wcześniej. Wystarczyło zagnieść ciasto, wypestkować śliwki, zrobić kule i je ugotować.A potem sama radość i ten smak...



 Knedle ze śliwkami (przepis pochodzi z blogu Yummy Taste + moje modyfikacje)

"składniki (ok. 25 knedli):
  • 500 g ziemniaków, ugotowanych
  • ok. 1 szkl mąki (może być 1 łyżkę więcej) + do podsypywania
  • 1 jajko
  • ok. 750 g śliwek średniej wielkości
  • cukier
  • 1-2 łyżeczki imbiru w proszku (imbir pominęłam)
Ziemniaki rozgnieć na puree (u mnie zadziałała elektryczna maszynka mieląca). Dodaj do nich jajko i mąkę, wymieszaj. Ciasto powinno być miękkie i elastyczne, może się lekko lepić do rąk (ale nie za bardzo!) - w razie potrzeby dodaj łyżkę mąki.
Zagotuj sporo wody w dużym garnku, dodając do niej 2 łyżki oleju.
Śliwki natnij wyjmując pestki. Tak przygotowane zasyp imbirem i wymieszaj (kwestię z imbirem pominęłam, a śliwki lekko obtoczyłam w cukrze). Nabieraj ciasto w wielkości ok. dwóch orzechów włoskich (ręce za każdym razem posypuj mąką), formuj placki o grubości 4-5 mm. Na środek każdego kładź śliwkę, do każdej sypiąc pół łyżeczki cukru. Zlepiaj placuszki formując kule i każdą oprószając mąką.
Wrzucaj po kilka knedli na raz do wrzątku i gotuj 3-4 minuty, aż wypłyną na powierzchnię.
Podawaj posypane cukrem i cynamonem, najlepiej polane masłem z podsmażoną bułką tartą."
My najbardziej lubimy polane sosem mojej teściowej. Jest pyszny. W garnku rozpuszczamy masło, a potem zasypujemy cukrem - taka zasmażka z tą różnicą , że mąkę zastępuje cukier. Gdy cukier się roztopi dodajemy śmietanę, u nas 12%, ale może być też 18%. Gdy sos będzie za rzadki, podgrzać by zgęstniał. Właściwie to składniki dodaję zawsze na oko. Sos jest pyszne. Na koniec posypuję wszystko cynamonem.)
Ciasto z przepisu Yummy Taste, śliweczki i sos mojej teściowej i mamy danie, na które czeka się każdego roku.

1 komentarz: