sweet-home-cooking.blogspot.pl

sweet-home-cooking.blogspot.pl

piątek, 19 grudnia 2014

Karp smażony, peklowany w selerze, idealny na Wigilię i najsmaczniejszy na świecie

Przepis na karpia smażonego, trzymanego wcześniej w selerze, jest w mojej rodzinie od pokoleń i będzie w niej nadal, gdyż jest fenomenalny i na pewno nie będzie nikt w mojej rodzinie robił innego. Pamiętam, że babcia od strony mojej mamy zawsze na Wigilię robiła Naszego karpia, jest to jeden z moich smaków dzieciństwa, które chcę pamiętać.
Wierzcie mi, raz spróbujecie zrobić ten przepis, a inaczej przyrządzony karp nie będzie Wam już smakował.
Mięso karpia ma specyficzny smak, a dzięki selerowi pozbywamy się tego mułowatego smaku.
Już nie mogę się doczekać Wigilii. Wtedy karpia mam pod dostatkiem. A na razie, aby okiełznać apetyt, jeden zapeklowany karp leży w lodówce i czeka na jutrzejszy obiad.



Składniki na jednego karpia (dla większej ilości należy powielić składniki):
- 1 karp
- pół dużego korzenia selera
- 1 cebula
- 4 ziarna ziela angielskiego
- 4 listki laurowe
- sól i pieprz

Karpia patroszymy i czyścimy z łusek. Kroimy w kawałki jakie nam odpowiadają. Każdy kawałek solimy i pieprzymy.
Na grubej tarce ścieramy obrany seler. Cebulę kroimy w plastry lub pół plastry.
Na spód garnka, miski lub innego naczynia dajemy trochę selera. Następnie warstwowo układam karpia przysypując go selerem, cebulą, zielem angielskim i listkami laurowymi. Mnie wyszły dwie warstwy.Przykrywamy zapeklowanego karpia pokrywką, folią itp. Ja przykryłam pokrywką od garnka i wkładamy do lodówki lub innego chłodnego pomieszczenia.
WAŻNE!!! Tak przygotowany karp powinien leżakować od 1 do 2 dni co najmniej. U mnie będzie leżał 2 dni.
Następnie wyciągamy karpia z zaprawy. Jeżeli gdzieś zostanie kawałeczek selera nie należy się tym przejmować. Obtaczamy w posolonym roztrzepanym jajku, a następnie tartej bułce i smażymy. U nas w domu smażymy na margarynie. Tak wiem, wiem, ale naprawdę ten karp, tak smażony, ma o wiele lepszy smak.
Smacznego :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz