sweet-home-cooking.blogspot.pl

sweet-home-cooking.blogspot.pl

niedziela, 27 kwietnia 2014

Czerwona kapusta duszona w czerwonym winie i soku z czarnej porzeczki

Przepis na czerwona kapustę duszoną w czerwonym winie i soku z czarnej porzeczki pierwszy raz zobaczyłam w programie Ugotowani, który był emitowany w 2012 roku.
Przepis ten wykonywała pani Agnieszka Korbolewska z Sopotu.
Składniki wydały się być idealnie połączone. Po przygotowaniu kapusty nie pomyliłam się, wyszła fantastyczna, słodko-kwaśna. Pasuje do mięsa wołowego, wieprzowego, a także do kaczki. Warto spróbować. Na pewno zaskoczy smakiem.

(moje wykonanie)
  Czerwona kapusta duszona w czerwonym winie i soku z czarnej porzeczki
  • mała główka czerwonej kapusty
  • butelka pół wytrawnego czerwonego wina
  • ok. 500 ml soku z czarnej porzeczki
  • 2 łyżki rodzynek i żurawiny (ja dałam samaą żurawinę)
  • 2 łyżki miodu
  • cynamon
  • sól, pieprz
Czerwoną kapustę szatkujemy, przyprawiamy solą i pieprzem, następnie podsmażamy na patelni (ja robię w rondlu). Gdy kapusta lekko się zeszkli, dodajemy po 2 łyżki: rodzynek, żurawiny i miodu, następnie podlewamy winem (ok. 1/3 butelki), sokiem oraz doprawiamy cynamonem. Kapustę dusimy do miękkości, jednocześnie dolewając wina i soku.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz