sweet-home-cooking.blogspot.pl

sweet-home-cooking.blogspot.pl

piątek, 25 kwietnia 2014

Pan Tort

Z uwagi na to, że rozpoczął się w mojej rodzinie okres rodzinno-imprezowy postanowiłam zamieścić galerię niektórych tortów, które pojawiały się na naszym stole.
Bardzo lubię robić torty. Jestem, oczywiście, amatorką w tym zakresie, jednakże sprawia mi przyjemność wymyślanie jaki tort mogę zrobić tym razem. W przypadku pieczenia ciasta dla danej osoby, zastanawiam się jaki tort pasuje do jej/jego charakteru lub sytuacji.

Tort tęczowy upiekłam na urodziny męża. Pszczółki i kwiatuszki zrobiłam z masy cukrowej, bo prawdziwy mężczyzna nie żuje miodu, prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły.





 Biały tort.
Pamiętacie reklamę tortu Dr. Oetkera z lat 90 tych?


 

 I kolejne torciki na 30 urodziny mojego męża.



Tort z dekoracjami z domowej roboty marcepanem.
Był przepyszny. Nie zrobiłam zdjęcia po przecięciu torta, gdyż zniknął w mgnieniu oka.
Ale mogę opisać. Nasączona ponczem cytrynowym połówka biszkoptu, konfitura wiśniowa domowej roboty, krem waniliowy, druga połówka biszkoptu również nasączona ponczem, masa waniliowa, leciutka posypka z mielonej kawy, płatki migdałów i ciasto jak na "Oczy carycy" (wykonane tak samo jak w przepisie ale z połowy porcji - górna warstwa tortu jest pysznie bezowa), polewa z czekolady mlecznej.

 

 Ta sama wersją z inną dekoracją.
 
  

Mini torciki babeczki.

 

1 komentarz: