sweet-home-cooking.blogspot.pl

sweet-home-cooking.blogspot.pl

czwartek, 6 marca 2014

Bakaliowe ciasto z białek

Pierwszy raz spróbowałam to ciasto u koleżanki Samanty. Pyszne, słodkie o wiele smaczniejsze niż zwykły keks. Samanta dodała orzechy ziemne. Ja ze względu na to, że niektórzy nie jedzą orzechów ze względu na ich twardość dodałam płatki migdałów i mieszankę keksową. Warto spróbować. Będzie idealne na zbliżające się Święta Wielkanocne.



Bakaliowe ciasto (wg przepisu Samanty)
1 szkl. białek (ok. 6 dużych szt.)
2 szkl. mąki pszennej
150 dag cukru pudru
1 opak. margaryny
1 opak. proszku do pieczenia
1 opak. cukru wanilinowego
bakalie (ja dodaję płatki migdałów - orzechy nie wszyscy mogą jeść i pół dużej paczki mieszanki keksowej. Można dodać bakalie  według własnego uznania)

Margarynę rozpuścić. Białka ubić na sztywną pianę, dodać cukier puder i wanilinowy, jeszcze chwilę ubijać. Następnie dodać mąkę z proszkiem do pieczenia. Na koniec dodać rozpuszczona margarynę i bakalie. Przełożyć ciasto do keksówki. Piec 180C przez ok. 50-60 min. (sprawdzać patyczkiem). Można udekorować cukrem pudrem lub polewa czekoladową.

Piekłam to ciasto również w dużej prostokątnej blaszce, ale podwoiłam wtedy składniki.

1 komentarz:

  1. Samsung Titanium Watch | TiG
    The LGwatch is a premium smartwatch made from titanium trim as seen on tv titanium-edge aluminium with a titanium dioxide skincare titanium handle. The dial has ford edge titanium for sale a silver and titanium network surf freely gold pattern and the babyliss pro nano titanium curling iron dial is exposed

    OdpowiedzUsuń