sweet-home-cooking.blogspot.pl

sweet-home-cooking.blogspot.pl

środa, 4 grudnia 2013

Ciasto marchewkowe najlepsze

Szukałam idealnego przepisu na ciasto marchewkowe, który będę mogła zmodyfikować według własnych potrzeb i smaków. Takiego by nie było w nim dodatku kakao, przypraw piernikowych lub orzechów. Chciałam uzyskać smak prawdziwego ciasta marchewkowego, nie murzynka, czy piernika. Orzechy wyeliminowałam, ze względu na osoby, które będą spożywać ciasto.
Taki przepis znalazłam na stronie Siła Smaku.
Do masy dodałam garść żurawiny suszonej, a marchewkę ścieram pół na drobnej tarce, a pół na grubej. Z testów: marchewka starta na drobnej tarce - ciasto wyszło lekko zakalcowe, marchewka starta na grubej tarce - ciasto wyszło za suche.  Proporcje pól na pół są idealne. Do przepysznej polewy nie dodaję masła. Polewa jest rzadsza, jednakże po włożeniu do lodówki tężeje.
Jak dla mnie idealne ciasto marchewkowe.

(moje wykonanie)
SKŁADNIKI:
  • 1 szklanka oleju (250 ml)
  • 3/4 szklanki brązowego cukru
  • 3 białka + 3 żółtka
  • 3 szklanki marchewki (z siedmiu sztuk) - pół starta na drobnej tarce, drugie pół na grubej tarce
  • 3/4 szklanki płatków migdałów + do dekoracji
  • duża garść żurawiny suszonej
  • 2,5 szklanki mąki pszennej ( lub 1,5 szkl. mąki pszennej i 1 szkl. mąki kukurydzianej - ciasto wychodzi bardziej puszyste)
  • 1 i 1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 i 3/4 łyżeczki sody oczyszczonej
  • dwa opakowania twarożku (u mnie 2 x Almette (naturalne śmietankowe) - polewa wychodzi najsmaczniejsza)
  • szklanka cukru pudru
Białka ubić na sztywno, a następnie nadal ubijają dodawać stopniowo cukier. Do ubitej masy dodawać po jednym żółtku, a następnie stopniowo olej, ciągle miksując. Gdy wszystkie składniki dobrze się zmiksują dodać mąkę wraz z przesianym proszkiem i sodą i wszystko dokładnie jeszcze raz zmiksować (ciasto jest dość gęste). Na koniec wmieszać startą marchewkę oraz płatki migdałów i żurawinę.Ciasto przelać do formy (prostokątna 23 x 30 cm) wyłożonej na spodzie papierem do pieczenia. Piec w temp.180 st.C przesz około 60-65 min (u mnie piecze się 40-50 min.), do tzw. suchego patyczka. Ciasto wystudzić. Twarożek i cukier puder zmiksować na gładką masę. Cukier puder najlepiej dosypywać stopniowo, by uzyskać smak, jaki najbardziej nam odpowiada. Polać wierzch wystudzonego ciasta i posypać migdałami. Odstawić w chłodne miejsce. Ciasto najlepiej podawać pokrojone w kwadraty.

2 komentarze:

  1. Zawsze chciałam spróbować ciasta marchewkowego, ale nikt mnie nim jeszcze nie poczęstował, myślę więc zrobić je sama. Mam nadzieję że się uda. Podobnie jest z zupą-krem z dyni. Zawsze ładne urosną w moim warzywniku, a ja nigdy nie wiem co z nimi zrobić. A jak przeczytalam przepis na nią, to ślinka mi pociekła.
    http://anetagnr.bloog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciasto jest naprawdę proste w wykonaniu, a jakie pyszne. Polecam.:)

    OdpowiedzUsuń