sweet-home-cooking.blogspot.pl

sweet-home-cooking.blogspot.pl

czwartek, 31 października 2013

Krem z dyni z papryką według Healthy Plan by Ann

Dynia, oznaka jesieni i Halloween. Uwielbiam ją za samo bycie dynią i jej smak. W tym roku wykorzystałam ją do zrobienia dżemu. Zrobiłam również dynię w occie do słoików. Ale najbardziej do mych kubków smakowych przypadł mi krem z dyni z papryką według Anny Lewandowskiej, który znalazłam na jej blogu Healthy Plan by Ann.
Polecam, jest naprawdę pyszny.

(moje wykonanie)
Przepis:
- 3/4 dużej dyni
- 2 lub 3 czerwone papryki
- 2 ząbki czosnku
– mała cebula
- 2 ziemniaki
- 1 marchewka
- 1 łyżka masła klarowanego (lub olej rzepakowy)
- pieprz cayenne
- sól
- majeranek
- tymianek
- imbir
- kurkuma
- pestki dyni
- nasiona chia (nie dodałam)
- odrobina mleka kokosowego (zamiast mleka koksowego wykorzystałam raz zwykłe mleko wymieszane z suszonym rozdrobnionym kokosem)
Rozdrabniamy czosnek i cebulę (można lekko poddusić na patelni - ja poddusiłam), dodajemy pokrojoną dynię (bez części pestkowej) wraz z papryką, ziemniakami i marchwią, wszystko zalewamy wodą. Gotujemy do miękkości. Dodajemy mleko kokosowe i przyprawy. Wszystko miksujemy i gotujemy jeszcze kilka minut. Anna proponuje zupę posypać pestkami dyni i nasionami chia. Ja lubię same pestki dyni lub wersję na bogato plus do pestek dyni starty żółty ser.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz