sweet-home-cooking.blogspot.pl

sweet-home-cooking.blogspot.pl

piątek, 20 maja 2011

Tęczowe ciasto

Na stronie internetowej WIELKIE ŻARCIE znalazłam cudowny przepis na ciasto. Lubię zaglądać na tą stronę. Zawsze znajduję ciekawe przepisy lub nowe pomysły na smaczne dania. Pomocne są zamieszczane komentarze. Gdy znalazłam przepis na Kolorowiutkie ptasie mleczko dodany przez ulla73 od razu dodałam go do ulubionych przepisów. A zważywszy na fakt, iż mój mężczyzna uwielbia galaretkę postanowiłam wykonać przepis na kolorową niespodziankę. Przepis nie wymaga ani drogich składników, ani wiele pracy. Jedynie co trzeba mieć to trochę czasu, cierpliwości i sprawną lodówkę :).
Dziękuję ulla73 za kolorowy przepis.



Składniki
-1 litr mleka
-1 szklanka cukru
-2 cukry waniliowe
-5 łyżek żelatyny
-6 galaretek rożnych kolorów
Mleko zagotować z cukrem i z cukrem waniliowym.
W szklance gorącej wody rozpuścić żelatynę i to wlać do mleka. Pozostawić w ciepłym miejscu.
Każdą galaretkę rozpuścić w szklance gorącej wody.
Na blaszkę (36/26) wylewać (zimne lub schłodzone, nie ciepłe)
- szklankę mleka - wstawiamy do lodówki żeby zastygło
- kolejno 1 galaretkę  również wstawiamy do lodówki żeby zastygło
i tak na przemian do wyczerpania składników.
Powinno być 12 warstw.
Wskazówki:
1. Warto galaretki rozpuszczać nie wszystkie naraz tylko sukcesywnie najpierw dwie później jak już wyleje się mleko to następną  itd itd .Chodzi o to żeby się galaretki nie zakrzepły bo nie da się ich wylać.
2. Ja (jak widać na zdjęciu) wykorzystałam galaretki (od dołu): truskawkowa, brzoskwiniowa, wiśniowa, agrestowa, cytrynowa i truskawkowa. Jak dla mnie idealne połączenie smaków galaretek.


Czyż nie jest śliczne. A jakie pyszne.
Smacznego:)

12 komentarzy:

  1. wow juz mi slinka cieknie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To musi być PYSZNE, bo uwielbiam galaretki!!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. I cudnie i pysznie wygląda!!!!! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda niesamowicie.Koniecznie muszę zrobić.
    Dziękuję za udział w moim candy.Życzę szczęścia w losowaniu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Składniki są! Jutro robimy! :-D

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawa jestem jak wyszło i jak smakowało?

    OdpowiedzUsuń
  7. Robiłam to co pani napisała pychota moja teściowa zjadła mi całą blaszkę, mojemu mężowi muszę tez zrobić bo nic nie zostało a chce więcej :D mam roboty ale warto naprawdę. Polecam Pychota!!! :)

    Paula!

    OdpowiedzUsuń
  8. wygląda smakowicie- dziś będzie próba :)

    OdpowiedzUsuń
  9. wygląda prześlicznie :) coś pieknego :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Super:) właśnie idę go wypróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  11. ciekawe jaki ma smak :)

    OdpowiedzUsuń