sweet-home-cooking.blogspot.pl

sweet-home-cooking.blogspot.pl

piątek, 16 marca 2012

Spaghetti carbonara według Kuby

Zajrzałam do Kuby i co znalazłam? Przepisy, od których ciężko oderwać wzrok, a co dopiero powstrzymać się od ich zrobienia. Jak dla mnie bardzo pomysłowo i smacznie.
Zaczęłam od Spaghetti Carbonara, gdyż już dawno chciałam zrobić to danie, ale zawsze coś mi w przepisie  nie pasowało. A ten był idealny do wykonania, a w smaku...poezja.

 (moje wykonanie)
Spaghetti Carbonara (przepis pochodzi z blogu Kuba pichci)


Składniki:
-400 g makaronu spaghetti
- 1 cebula pokrojona w piórka
- 2 ząbki czosnku
- 150 g boczku pokrojonego w paski
- 300 ml gęstej śmietany
- 3 jajka
- 100 g startego parmezanu
- oliwa

Przygotowanie:
Makaron gotujemy w osolonej wodzie, a gdy będzie gotowy odcedzamy, wrzucamy z powrotem do garnka i zakrywamy aby nie ostygł za bardzo.
W czasie gdy gotujemy makaron, rozgrzewamy na patelni oliwę i szklimy na niej cebulę. Dodajemy boczek oraz posiekany czosnek, a całość razem przesmażamy. Zdejmujemy z ognia i zakrywamy aby również nie ostygło.
Śmietanę mieszamy z jajkami i serem (zostawiamy odrobinę do posypania potrawy przed podaniem) i doprawiamy do smaku.
Makaron zalać śmietaną i dorzucić boczek z cebulą. Energicznie wymieszać, tak aby nie powstała jajecznica. Jeśli makaron zdążył ostygnąć, można przelać go uprzednio wrzątkiem.
Posypać parmezanem.
Smacznego.

 (moje wykonanie)

1 komentarz:

  1. Dzięki za odwiedziny i miłe słowa. Bardzo się cieszę, że moje przepisy stają się inspiracją dla innych. Serdecznie pozdrawiam!

    Kuba (ten co pichci) :-)

    OdpowiedzUsuń