sweet-home-cooking.blogspot.pl

sweet-home-cooking.blogspot.pl

środa, 22 października 2014

Ciasto dyniowe

Jesień to, dla mnie, dyniowa pora roku. 
Dynia jest bardzo wdzięcznym produktem. Zupy, ciasta, przetwory. Na słodko i wytrawnie.
A jej zapach po starciu miąższu. Fenomenalny. 
Mnie najbardziej dynia pasuje z dodatkiem aromatu cytrynowego.
Takiego smaku szukałam, a znalazłam go na stronie Świat od kuchni w przepisie na ciasto dyniowe.
Jest to bomba smakowa dyniowo-cytrynowa. Wygląd ciasta może nie powala, ale jest wilgotne, delikatne i pyszne.

moje wykonanie
Ciasto - składniki:
- 5 jajek
- 15 dag cukru
- 1 łyżka soku z cytryny
- skórka starta z 1 cytryny
- 20 dag mielonych orzechów laskowych
- 1/2 łyżeczki cynamonu
- 25 dag miąższu z dyni
- 1 łyżka alkoholu (dałam czystą wódkę)

Polewa - składniki:
- cukier puder
- sok z cytryny

Dynię obrać ze skóry, miąższ zetrzeć na grubej tarce i odłożyć. 
Zmielone orzechy wymieszać z cynamonem.
Spód formy na tortownicę wyłożyć papierem do pieczenia. Włączyć piekarnik ustawiając do na 200 C.
Oddzielić żółtka od białek. Białka ubić na sztywną pianę, dodać 1-2 łyżek cukru i ubijać do momentu, aż cukier się rozpuści.
W innym pojemniku utrzeć żółtka z resztą cukru na puch, dodać sok z cytryny i starta skórkę z cytryny i jeszcze raz utrzeć. Dodać orzechy z cynamonem i wymieszać delikatnie trzepaczką rózgową. Po orzechach dodać dynię, wymieszać i dodać alkohol. Na sam koniec dodać 1/3 ubitych białek, wymieszać i dodać resztę. Gotowe ciasto przelać do formy i piec ok. 45-50 minut. Koniecznie sprawdzić patyczkiem. Wyjąc ciasto z formy i odłożyć.
Po wystygnięciu ciasta nałożyć lukier: cukier puder wymieszać z sokiem z cytryny. Sok do cukru dodawać stopniowo i patrzeć ile przyjmuje, by uzyskać idealną dla nas konsystencję. Polać ciasto. 
Cytrynowy smak lukru idealnie komponuje się z ciastem.
Smacznego.





Wykorzystałam swoją nową formę do pieczenia. Trafiło na ciasto dyniowe. Wygląda ślicznie.



1 komentarz: